Stockholm :D

Hejhej!
Det var jättekul igår i Stockholm :D Vid elvatiden kom vi fram till Naturhistoriska och då började vi med att äta våra matsäckar i matsäcksrummet i sällskap av miljontals (kändes det som) galna barn... xD De skrek och slog varandra med ryggsäckar och typ fyraåringar gick omkring och svor. Hehe där stannade vi inte länge... Efter vår lugna lilla lunch blev det Cosmonova där vi såg filmen "Kollissioner i kosmos", en cool rymdfilm som jag redan hade sett men som var bra ändå :P Vi hade någon timme på oss efter filmen att gå runt på några olika utställningar och svara på frågor också. När de dryga frågorna var klara så åkte vi vidare in mot stan :D Där fick vi några timmar fritt och jag, Elin, Carro, Nathalie, Linnéa och Malin tog en liten snabb shoppingrunda ^^ Jag som hade minst pengar och som inte skulle shoppa något.... ja ni kan ju gissa vad jag gjorde.. :P Men faktiskt så köpte jag bara en sak!
Vid halv fyra-tiden samlades vi 6 + några fler från klassen i Kungshallen för att äta lite "middag". :)
Sedan hann vi med lite mer shopping, och efter det... Dramaten! Klockan fem var det rundvandring (lite segt att gå den igen, gick den i höstas med xD) och halv sju började föreställningen eller vad man säger :P



Den var riktigt bra och rolig :) haha något mer som var roligt denna dag var när vi skulle gå till bussen när vi skulle åka hem. Det var en massa vägarbeten runtomkring Dramaten och framkomligheten för gående var ganska begränsad... Vi ("vi" är vid detta tillfälle ungefär halva klassen + Ingalill och David) gick rakt över en väg och såg inte att det kom en stor dragspelsbuss bakom oss. Den höll typ på att köra in i oss och byggjobbarna som stod bara en liten bit därifrån skrattade åt oss och ropade "j*vla bönder!" efter oss xD Sedan fortsatte vi vårt lilla äventyr med att hoppa över ett staket in i en park, pulsa genom snön och sedan hoppa över staketet igen på andra sidan för att komma ut ur parken. Till slut var vi framme vid bussen, typ en kvart efter de andra i klassen som tålmodigt satt där och väntade... Hahaha gud vad kul det var xD
Vi kom hem till Ludvika vid halv ett och det blev inte så mycket sömn inatt så idag har jag varit rätt trött :P Men det var det absolut värt! Nu tänker jag avsluta inlägget med att lägga upp en liten miniatyrbild av det jag köpte igår ;)
Ha en mysig fredagskväll! Kram


(Zara)

Skrivet av Malin

När jag kommer hem ska jag lära dig ett och annat...:P Men det verkar vart en bra dag iaf. Haha, vi fick också svara på såna där frågor när vi var på naturhistoriska förra året. Typ roligaste någonsin:P Och teatern var ju jättebra, eller hur:D Woho! Såg du förresten en "stängd dörr" på dramaten? xD eran kväll verkar iaf vart bättre än min var ...:(


Skriv en kommentar:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:



RSS 2.0