ARG

Jag hatar att hålla tal, muntligt föredrag, muntlig presentation, muntligt framförande eller vad man nu vill kalla det. Jag verkligen HATAR det. Det är en av de jobbigaste sakerna som man kan göra. Att stå inför en grupp av människor (tom kompisar...) och prata är jättedrygt och nu har jag ångest eftersom jag är tvingad att göra det på tisdag. Muntligt nationellt prov i svenska B. Skjut mig. Jag vet redan nu hur dåligt det kommer gå, jag har aldrig någonsin hållit ett bra tal och kommer nog aldrig göra heller. Jag vet att jag har världens sämsta inställning men det går verkligen inte att tänka positivt. Jag hatar att vara positiv till sånt här för det hjälper ju inte direkt. Det är extra drygt nu eftersom man typ inte ens får välja själv vad man vill prata om. Man måste följa temat, och temat är sämst. Och så måste man välja minst en text eller bild ifrån np-häftet som vi har fått, och det häftet är bara skit det också. Jag kom på en bra grej igår som jag ville prata om, men det fick jag ge upp eftersom det inte fanns nånting i det där j*vla häftet som jag kunde koppla det till. SKOJ. Nu har jag ett ämne äntligen att prata om, men det är världens tråkigaste. PM är också klart, men inte TALET. Det kommer väl aldrig bli klart. Wihoo, på tisdag ska Lisa hålla Världens Sämsta Tal!
Stör mig på att jag tänker så här. Jag vill kunna tänka att det kommer gå jättebra och blabla men liksom NEJ. Hej då. Nu ska jag fortsätta tjura. Över det här, och över en massa annat.

Skrivet av Johan

äsch då, det går bra. fram tills mitt tal i svenska B kände jag likadant, men det gick faktiskt ganska bra :) nu tycker jag inte det är jobbigt alls, inte ens inför fullsatta föreläsningssalar!


Skriv en kommentar:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:



RSS 2.0