Milano







Litet urval av bilder :) Fler finns på facebook för den som vill se!

Härliga Italien! Även om vädret är kasst, man är förkyld och ingen fattar vad man menar när man snackar engelska så är det härligt!
Milano för andra gången, det var väldigt annorlunda mot första gången jag var där eftersom det dels var mitt i varma sommaren då och dels för att jag bara åkte med pappa då och fick hänga med honom till labbet när han skulle göra prover :P Den här gången flög jag ner med mami, pappa var redan där nere eftersom han hade provat hela veckan. När vi kom dit hade pappa tänkt överraska oss vid flygplatsen men det failade för han missade oss och vi missade honom eftersom vi gick ut en annan väg än vad pappa trodde vi skulle göra :P Så vi träffades på hotellet ist och sen så blev det lite shopping i San Donato "centro" :P Köpte bl.a. ett par ROSA pumps (Y)
Dag två åkte vi in till Milano och där blev det mera shopping och så gick vi in i den stora fina Duomen som ligger där. Tände tre ljus där inne också ♥
I måndags gjorde vi en utflykt med tåg (typ skräcktåg xD) till den mysiga staden Como som ligger jättefint vid Comosjön och med bergen omringandes runt den. Hade dock varit lite mysigare om vädret varit på vår sida... :P regn/storm är inte så trevligt. Hädanefter när det är storm hemma har vi iaf ett bra namn på det, Comoväder! x)
I Como finns även min framtida pojkvän. HAHA. ;) Drygt ibland att vara blondin, speciellt i Italien :P
Vi åkte hem i tisdags och det var jättejobbigt att flyga för jag hade lock för öronen och det blev inte bättre av att vi var tvungna att landa två gånger eftersom vi mellanlandade i Köpenhamn. Mina öron var typ döda när vi var framme på Arlanda och de är fortfarande halvdöda. Jobbigt. En förkylning lyckades jag med att få också, vilken tur man har ibland.
Resan var iallafall väldigt bra ändå trots vissa dryga saker, och jag älskar Italien. Så är det bara!

Skrivet av Malin

Italien är typ BÄST! :) <3


Skriv en kommentar:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:



RSS 2.0