7 februari :)

Går bättre och bättre på praktiken, idag var en riktigt bra dag. Jag och andra studenten Hanna hade s.k peer-learning som innebär att den ena först sköter om en patient och den andra sitter bredvid och observerar hur den andra gör och skriver ner saker som man tänker på. Sedan byter man och den andra får ta hand om en annan patient och den andra observerar, ja ni fattar nog.
Det har varit kul att få vara så pass självständiga, vi tog hand om dem helt själva utan undersköterskor. Efteråt så sitter man och diskuterar och analyserar hur det gick och vad som var bra/mindre bra. Det är bra att lära sig ge och ta konstruktiv kritik, det är viktig del av yrket. Lite ovant är det, men kul som sagt. Roligt också att få träffa Hanna lite mer, hon jobbade andra tider än mig första veckan så vi har inte sett varandra så mycket.
Idag på slutet var vi trötta och flamsiga och höll på att lägga de smutsiga arbetskläderna bland de rena istället för i smutskorgen som dessutom står i ett annat rum, haha. Det är då man vet att det är dags att gå hem :P

Nu måste jag sätta fart och äta lite + diska undan från igår (köket var upptaget hela kvällen, kunde inte laga mat så "tvingades" köpa kebab, haha..) 
Om jag hinner sen ska jag iväg på en timmes Core på friskis! 

Imorgon kväll drar jag till Karlstad :D:D:D

Skrivet av mamma

Kul att du haft en bra dag :D Kör hårt på din Core!


Skriv en kommentar:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:



RSS 2.0