fredag

Redan gått två veckor av praktiken, fyra veckor kvar! Jag trivs väldigt bra. Min handledare är en av de duktigaste och mest erfarna på hela avdelningen, det är henne alla frågar om hjälp osv och det känns riktigt bra att få gå med henne. Lär mig så sjukt mycket varje dag :)
Idag hade jag hand om en fyrsal (alltså fyra patienter) och det gick bättre än väntat! Allt har jag såklart inte koll på än, men det blir bättre och bättre. Jag har under veckan fått följa vissa av mina patienter under flera dagar och det är så himla kul att se skillnaden från dag till dag, hur de blir bättre för att sedan till sist skrivas ut!
En sak som jag fortfarande tycker är sjukt jobbigt och det är att ringa runt till massa folk, t.ex. läkare, anhöriga, transporter, kommunen, osv osv. Gillar inte att prata i telefon när andra hör :P Men det går ju liksom inte att sitta ensam i ett rum och ringa, det är alltid nån i närheten.  Men jag övar på det ^^ Till slut blir det väl en naturlig del av jobbet. 
 
Skönt med helg nu! Vi har ätit varma mackor här hemma och nu ska vi se vem som åker ur Idol. Sen ska det bli gött att sova :D 


Skriv en kommentar:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:



RSS 2.0