storstan

hallåååå

Idag har nv08 varit på besök i storstan, nämligen Borlänge! :P Vi var på studiebesök hos Högskolan Dalarna som har en massa teknik- och datautbildningar där som vi skulle få veta mer om. Man kan såklart plugga annat där också, men eftersom vi går nv (antar jag) så tyckte de att fokus på teknik och data var passande. Japp...Verkligen mina ämnen alltså xD Det var en helt okej dag men hade varit mycket roligare om man fått lite info om t.ex. språkkurser eller kurser inom vård... Som jag är intresserad av. Eller ja, iallafall mer intresserad av än teknik. Det roligaste vi fick göra var i allafall att bygga torn med såna där träpinnar man byggde med på dagis :P Den som byggde högst torn vann och mitt lag kom trea tror jag, vi byggde 2,05 m om jag minns rätt ^^
Dagens upplevelser fick mig också att börja fundera mer kring högskolor och universitet och var/hur jag skulle vilja bygga min framtid. Jag vet att jag vill plugga vidare nån gång, men frågan är ju bara vilken utbildning man ska välja. Det finns ju så himla många! Civilingenjörsutbildningarna lockar inte alls, ungefär så mycket vet jag nu :P Man kanske skulle ta och börja på LiU, så blir man nära brorsorna... :D Äh, jag har ju ett år kvar minst på mig att tänka vidare. Tur det...
Nu ska jag vara duktig och plugga matte. Hej sinus och cosinus!

Kram

<3

Skrivet av Petter

Liu dus poa! (Med garanti för stavfel)

Skrivet av Lisa

Haha :P aa det var en del fel där du ^^


Skriv en kommentar:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:



RSS 2.0